E-faktura
Du som bor i en fastighet som förvaltas av oss kan få din hyresavi via elektronisk faktura, så kallad e-faktura. E-faktura innebär att du inte längre får några pappersfakturor från oss. Istället skickas fakturorna direkt till din bank och du betalar direkt i din internetbank. Alla uppgifter är ifyllda och du slipper krångliga OCR-nummer. Enkelt och smidigt.
Hur fungerar e-faktura?
När du ska betala dina andra räkningar via din internetbank, ser du vår faktura på skärmen och när du har granskat den är det bara att trycka på betalning. Om en påminnelse skulle behövas skickas ut, får du den fortfarande på papper.
Vad gör jag med min pappersfaktura?
Om du fått en eller flera pappersfakturor av oss strax före eller efter din anmälan, ber vi dig betala den eller dem på vanligt sätt, för att du ska slippa få en påminnelse. Nästa gång får du en e-faktura till din internetbank.
Fördelar med e-faktura
Färre pappersfakturor, enklare och miljövänligare hantering, alla nödvändiga uppgifter är ifyllda och du behöver inte knappa in en massa siffror.
Vem kan få e-faktura?
Du måste vara ansluten till en internetbank och kunna betala dina räkningar via internet. Observera att du måste stå som hyresgäst på hyreskontraktet för att kunna anmäla dig till e-faktura. Om du har autogiro kan du anmäla dig till e-faktura vilket innebär att du istället för att få en pappersfaktura kommer att få en e-faktura till din internetbank för kännedom, samtidigt som hyresbeloppet dras via autogiro på vanligt sätt.
Hur ska jag göra för att få en e-faktura?
Anmäl dig på din internetbanks hemsida. På anmälningssidan skall du ange ditt namn, personnummer samt din e-postadress. När din anmälan är godkänd och inlagd i våra system kommer du att få en bekräftelse via e-post.
Du kan alltså inte anmäla dig till oss på Tullportshusen.
Ytterligare frågor?
Välkommen att kontakta vår hyresadministration på telefon 0708-274327 eller info@tullportshusen.se.