Du som bor i en fastighet som förvaltas av oss kan få din hyresavi via email, en så kallad PDF-faktura. PDF-faktura betyder att du inte längre får några pappersfakturor från oss och slipper krångel med posten, dessutom sparar vi på miljön.
Hur fungerar PDF-faktura?
Hyresavin skickas snabbt och enkelt ut till din email och du kan öppna den på datorn. Om en påminnelse skulle behövas skickas ut får du den fortfarande i pappersformat via posten.
Vad gör jag med min pappersfaktura?
Om du fått en eller flera pappersfakturor av oss strax före eller efter din anmälan, ber vi dig betala den eller dem på vanligt sätt, för att du ska slippa få en påminnelse. Nästa gång får du en PDF-faktura till din e-post.
Fördelar med PDF-faktura
Färre pappersfakturor, enklare, snabbare och miljövänligare hantering.
Vem kan få e-faktura?
Du måste vara ansluten till en internetbank och kunna betala dina räkningar via internet. Observera att du måste stå som hyresgäst på hyreskontraktet för att kunna anmäla dig till e-faktura. Om du har autogiro kan du anmäla dig till e-faktura vilket innebär att du istället för att få en pappersfaktura kommer att få en e-faktura till din internetbank för kännedom, samtidigt som hyresbeloppet dras via autogiro på vanligt sätt.
Hur ska jag göra för att få en PDF-faktura?
Anmäl dig till oss på info@tullportshusen.se, vid anmälning skall du ange ditt namn, personnummer samt din e-postadress. När din anmälan är godkänd och inlagd i våra system kommer du att få en bekräftelse via e-post.
Ytterligare frågor?
Välkommen att kontakta vår hyresadministration på telefon 0708-44 52 82 eller info@tullportshusen.se