Hyra, flytta och fråga
Vara hyresgäst
Som hyresgäst har du en hel del förmåner. Kyl, frys, spis , diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare ingår i din hyra och vi byter ut det som går sönder under förutsättning att du nyttjat maskinerna enl.instruktionerna. Ring bara och anmäl skadan till oss. Vi ser till att du har värme och varmvatten i din bostad, snön skottas och gräset klipps. Men det innebär ett visst ansvar att vara hyresgäst också. Du måste vara rädd om din lägenhet och se till att hålla den i ett bra skick, bo och leva på ett sätt som inte stör grannarna och endast använda lägenheten som bostad. Respektera också att det bör vara tyst i huset mellan klockan 22.00 och 07.00.
Betala hyran
Hyran betalar du i förskott varje månad. Det betyder att hyran för mars ska vara betald senast den sista februari. Om du inte betalar hyran i tid kan du bli uppsagd.
Hyra ut i andra hand
Du har rätt att under vissa omständigheter hyra ut din lägenhet i andra hand men det är viktigt att du kontaktar oss först.
Byta lägenhet
Om du vill byta lägenhet med någon så går det oftast bra men du behöver tillstånd av oss innan ett byte sker.
Serviceanmälan
Serviceanmälan gör du i första hand till din fastighetsskötare och i andra hand till ditt områdeskontor.
Att flytta
Kontakta oss i god tid om du tänker flytta. Kanske har vi någon annan lägenhet att erbjuda dig. Uppsägningstiden är tre kalendermånader från den månad vi fått in din skriftliga uppsägning. Tänk på att städa lägenheten noga innan du flyttar ut.
Kontakta oss
Du vet väl att du alltid kan kontakta din fastighetsskötare i frågor som rör din lägenhet, gård eller gemensamma utrymmen som källare och trapphus. Hans/hennes kontaktuppgifter hittar du i entrén till ditt hus och här på webbsidorna.